شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sat 18 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
بنادر و سواحل سه شنبه ۲۶ دی ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۴:۵۶:۳۱

نیاز بحرانی بندر بریس چابهار به لایروبی فوری

باشگاه خبری فراساحل: مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان گفت: عدم به‌موقع تخصیص اعتبارات برای لایروبی فوری بندر بریس چابهار، صیادی را در این بندر مختل کرده است. به گزارش باشگاه خبری فراساحل هدایت الله میرمرادزهی در چابهار با اشاره به تأخیر افتادن یک‌ساله لایروبی بنادر چابهار و کنارک اظهار داشت: تمام 8 بندر صیادی سواحل مکران نیاز به لایروبی دارند که از میان آن‌ها وضعیت سه بندر هفت‌تیر، بریس و رمین بحرانی‌تر است. وی اعتبار لازم برای لایروبی این سه بندر را 30 میلیارد تومان برآورد کرد و افزود سه بندر هفت‌تیر، بریس و رمین با تکمیل مطالعات قرار بود تا قبل از پایان سال 95 لایروبی شوند که متأسفانه به دلیل تخصیص نیافتن اعتبارات لایروبی آن‌ها هنوز انجام‌نشده است.

به گفته مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان از میان این سه بندر صیادی، بریس بحرانی‌ترین وضعیت را دارد به‌طوری‌که بسیاری از شناورهای صیادی در بریس دست از کار کشیده و برخی به بنادر هم‌جوار کوچ کرده‌اند، چراکه اسکله بریس حدود 10 سال پیش لایروبی شده و گل‌ولای از 6 سال پیش تاکنون مشکل‌ساز شده است. میرمرادزهی بابیان این‌که صیادی در بندر بریس مختل شده و به حالت نیمه تعطیل درآمده است، اضافه کرد: صیادان بریس با مشکلات عدیده در رفت‌وآمد شناورهایشان روبرو هستند به‌طوری‌که امکان رفت‌وآمد شناورهای کلاس لنج در زمان جزر وجود ندارد و حتی در هنگامه مد نیز این شناورها به دلیل گل‌ولای فراوان در حوضچهٔ بندر با مشکل تردد می‌کنند. وی بیان کرد: بندر صیادی بریس در سال 1368 احداث‌شده و در سال 1371 به بهره‌برداری رسیده است و در حال حاضر درمجموع 402 شناور شامل 64 لنج برودتی، 79 لنج یخی و 259 قایق در بندر بریس فعال هستند و این بندر به دلیل موقعیت جغرافیایی در معرض ورود گل‌ولای فراوان است.



  کد خبر : 5030
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :